.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*شنیده‌ایم پس از پایان دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد، وی در پاستور دفتری نخواهد داشت بلکه دفتر کار و مراجعات خود را در یکی از ساختم‌ان‌های اطراف میدان ونک، دایر خواهد کرد. این دفتر در حال آماده‌سازی برای انتقال احمدی‌نژاد است.

*با هدف بالا بردن تحرک دولت یازدهم، پیشنهاد تشکیل پنج معاونت برای اداره بهتر کابینه یازدهم ارائه شده است. این پنج معاونت عبارتند از: 1- معاونت زیربنایی - اقتصادی 2- معاونت سیاسی - امنیتی 3- معاونت فرهنگی - اجتماعی 4- معاونت امور استان‌ها و 5- معاونت هماهنگی امور. برخی مشاوران رئیس‌جمهور منتخب معتقدند با توجه به حجم گسترده کارها و میانگین سنی رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی که از دولت‌های گذشته بالاتر است، باید تقسیم کار معقولانه‌ای صورت بپذیرد.

*نزدیکان قالیباف می‌گویند به دلیل استقبال حامیان وی از شعار انتخاباتی "و جهاد ادامه دارد..." این شعار به عنوان گفتمان در ادامه کارهای مدیریتی و عمرانی قالیباف در سرلوحه فعالیت‌های وی قرار خواهد گرفت.

*‌به‌رغم شایعاتی که این روزها درباره جابجایی مهندس ضرغامی و گمانه‌زنی‌هایی که درباره جانشینان وی در سطح رسانه‌ها انجام می‌شود، پیگیری‌های مشرق نشان می‌دهد هنوز تا پایان دوره مسؤولیت ضرغامی بیش از 15 ماه باقی است و هیچ برنامه‌ای برای تغییر پیش از موعد وی وجود ندارد.

*این روزها در میان اطرافیان دکتر حسن روحانی، نام "محمد شریعتمدار" برای ریاست دفتر رئیس‌جمهور بیش از دیگران به گوش می‌رسد و گفته می‌شود این انتخاب، قطعی شده است.

*اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سید محمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به‌شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند. گفته می‌شود پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته است چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. شنیده‌ایم رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهار نظرها ابراز ناراحتی کرده است.

*تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده و بدهی‌های سنگین خود را به نظام و مردم پرداخت نکرده است.

*مسؤولان صدا و سیما درباره دریافت زمین نمایشگاه بین‌المللی می‌گویند از حدود 50 سال قبل که رضا قطبی، پسردایی فرح، مدیریت صدا و سیما را با دو شبکه تلویزیونی نیمه‌وقت و یک ایستگاه رادیو به دست گرفت هیچ توسعه‌ای در 105 هکتار زمین صداوسیما اتفاق نیفتاده در حالی که در حال حاضر فعالیت این رسانه 50 برابر شده است.

*پس از طرح یک چهره مطرح اقتصادی برای پذیرش وزارت اقتصاد و دارایی، شنیده‌ایم از آنجا که وی دارای تابعیت دوگانه است و قانوناً نمی‌تواند به مقام دولتی از جمله وزارت برسد، گزینه دیگری برای وزارت اقتصاد و دارایی مطرح شده است. این چهره مشاور اقتصادی دو کاندیدای ریاست جمهوری بود.

*کارگروه اقتصاد دولت روحانی به ریاست نهاوندیان و قائم‌مقامی نوبخت کار خود را آغاز کرده است. این کارگروه دارای پنج زیر گروه 1- اقتصاد کلان 2- امور زیربنایی 3- صنعت و معدن 4- تجارت و توزیع و 5- کشاورزی است. اعضای حزب کارگزاران حضور پررنگی در این کارگروه‌ها دارند.

*از محمود واعظی به عنوان جدی‌ترین گزینه برای ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد نام می برند که در حال حاضر اسفندیار رحیم مشایی ریاست آن را بر عهده دارد.

*به دنبال درخواست‌های مکرر مقامات کشورهای همسایه و برخی چهره‌های مطرح بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، بار دیگر بحث حضور آنان جدی شده است. تا کنون مقامات بیش از 40 کشور درخواست حضور در این مراسم را داده‌اندمشرق/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.